Everglades/Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu Everglades/Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu

Everglades/Key Largo

Door: Donnie

Blijf op de hoogte en volg Chan & Don

01 Februari 2013 | Verenigde Staten, Key Largo

We zijn vanmorgen vroeg vertrokken uit Fort Myers Beach naar Key Largo en zijn door de Everglades gereden. Hier zijn we op een airboat gestapt om door de Everglades te varen om hier een mooi beeld van te krijgen. Het is een zeer unieke ervaring om hier doorheen te varen, en zo’n boot gaat het nog behoorlijk snel ook, met zonnebril op zelfs tranen over de wangen door de snelheid. We werden van te voren wel gewaarschuwd dat het redelijk koud kon zijn en dat we ons goed moesten aankleden voordat we weg gingen, hier was niets van gelogen want de wind was aardig koud.
We hadden eerst over een groot open gedeelte gevaren daarna zijn we door een bosrijk moeras gevaren, ook dit ging zo nu en dan behoorlijk hard. Onze captain vertelde leuke en interessante dingen over de Everglades en de dieren die hier leven.
Helaas omdat het afgelopen nacht behoorlijk koud was geweest waren er geen krokodillen in het gebied omdat die naar diepere wateren gaan om daar diep op de bodem hun warmte vast te houden en hun hartslag zakt dan naar 40 kloppen per min om zomin mogelijk energie te verbruiken.
Wel waren er veel vogels en een aantal wasbeertjes, heel schattig om te zien.
Ze doen alles voor schoon vers water, zo liet onze captain ze uit een flesje drinken, wat een leuk gezicht oplevert.
Nadat we deze ervaring achter ons hadden gelaten mochten we nog een kleine krokodil vast houden. Het viel ons op dat deze behoorlijk zacht huid heeft en niet zoals je van te voren vermoed.
Omdat we geen krokodillen hadden gezien hadden we gevraagd waar we ze wel konden vinden, volgens hun hoeven we daar niet veel moeite voor te doen, het is namelijk voor hun redelijk normaal om ‘s nachts een krokodil aan te rijden omdat deze op de weg gaan liggen omdat deze warmte af geeft. We moesten onderweg gewoon af en toe stoppen en goed om ons heen kijken of we niet ergens wat zagen liggen. We hebben er natuurlijk een paar foto’s van gemaakt. Waar wij kikkers en vissen en eenden in de sloot hebben maken ze hier nog een beetje ruimte voor een paar krokodillen.
We hebben onze reis vervolgt naar Key Largo, welke door uitstapjes niet heel saai was, alleen de wegwerkzaamheden waren na een tijdje wel wat irritant. Na 6 uur zijn we aangekomen op Key Largo en zijn na het inchecken een rondje gaan lopen over het terrein hier. Het is een net hotel en de kamer ziet er weer goed uit. Leuk restaurantje opgezocht en lekker gegeten.

• 02 Februari 2013 - 05:15

Jaiks:

Jammer dat je hier geen wilde krokodillen gezien heb. Maar wasbeertjes zijn ook echt heel gaaf! Airboat tochtje is idd een coole ervaring!
    Oww the Keys, daar ben ik niet geweest! Ik ben benieuwd hoe jullie dat vinden!

• 02 Februari 2013 - 08:13

Lia Groot:

Don en Chan, wat maken jullie geweldige dingen mee. Dat tochtje op die airboat leek ons GEWELDIG en die krokodil, vond ik echt niet zo klein hoor. Unieke foto's. wat een prachtige ervaring.

• 02 Februari 2013 - 16:22

Jo En Mark:

He Don en Chan,

vandaag even een inhaalslag gedaan met lezen en foto's kijken.
    Erg leuk en mooi al veel mooie dingen gezien!

Geniet met elkaar :)

Groetjes Jolise en Mark