San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Chan & Don

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen werden we behoorlijk vroeg wakker door allerlei geluiden in het hotel, tikkende leidingen zoemend draaiende geluiden, elke keer en spannend ander geluidje, na een tijdje zijn we gelukkig weer in slaap gevallen en rond een uurtje of half 9 wakker geworden om weer een ontbijtje te nuttigen. Na het ontbijt hebben we Oakhurst achter ons gelaten en zijn we opweg gegaan naar San Francisco. Een reisje van 3.5 uur, toen we rond 2 uur aankwamen konden we gelukkig inchecken zodat we alvast onze koffers kwijt konden in ons hotel kamer. We zijn daarna gelijk door gegaan naar Pier 33 het begin punt om naar Alcatraz te gaan. Bij de pier hebben we nog even een kopje koffie en thee gedronken met een Amerikaanse Muffin, niet een kleine dus. Na ons tussendoortje konden we de boot op naar het eilandje waarop de gevangenis zit. Tochtje van nog geen 15 min om er te komen. Tussendoor kwamen we nog een paar zeehonden tegen die lagen te relaxen op een boei. Er staan veel oude en ook vervallen gebouwen op het eiland welke niet meer goed begaanbaar zijn. Wij hebben deze keer de mogelijkheid om ook het ziekenhuis gedeelte te zien van het eiland, wat normaal gesproken niet geopend is maar nu wel. Eenmaal op het eiland kregen we de nodige informatie over het eiland te horen, de gasten verblijf, het oude toegangspunt tot het eiland, de uitkijktoren en licht toren en andere onderdelen die bij het eiland horen. Ook hoe er een aantal te vergeefs hebben geprobeerd te ontsnappen van het eiland. Daarna kregen we doormiddel van een audio toer een rondleiding door de gevangenis heen, en ongelofelijk maar dit was in het Nederlands Mogelijk. We konden door de hele gevangenis heen lopen en daarbij de verhalen aanhoren hoe dingen zijn gegaan in de gevangenis, zoals de isoleer kamers waar sommige 14 dagen aan een gesloten gezeten hadden met maar 1x in de week een mogelijk om te douchen en te sporten, verder helemaal in het donker zonder maar iets. Ook kregen we een inzicht hoe de bewakers leefde, en eigenlijk met hun hele gezin op het eiland leefde, en hoe ze daarmee om gingen, erg indrukwekkend allemaal. Ook hebben we een kijkje kunnen nemen hoe ze hebben kunnen ontsnappen uit deze gevangenis waarvan ze de personen die ontsnapt zijn nooit hebben kunnen terug vinden. Toen we terug kwamen van de boot af hebben we de auto naar het hotel gebracht en hebben we bij het Hilton hotel heerlijk gegeten.

• 28 Januari 2014 - 13:05

Jaike:

Indrukwekkend! Gaaf dat jullie dit gedaan hebben! Super foto's!
    Xxx