Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Chan & Don

21 Januari 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen zijn we rond half 10 vertrokken uit Scottsdale om onze reis te vervolgen naar de Grand Canyon. In Scottsdale zelf hebben we niets meer gedaan of gezien. Voor ons was dit echt een soort van tussenstop omdat anders de afstand de ver was. De route naar de Grand Canyon was erg mooi om te rijden. Wel over de snelweg, maar een mooi uitzicht om ons heen. Na 3,5 uur kwamen wij bij ons hotel aan, wat nog wel even zoeken was, want de TomTom kende het adres niet van het hotel. Gelukkig hoefden we niet lang te zoeken en werd het al met borden aangegeven. Omdat we hier rond 1 uur aankwamen konden we nog niet inchecken. We konden wel lunchen in het hotel en dat hebben we ook gedaan. Toen besloten we om een beetje rond te gaan rijden, want de airplane tour zou om 4 uur zijn. Eigenlijk is op de omgeving na hier vrij weinig te beleven. We besloten om naar de Grand Canyon National Airport te gaan. Misschien was het wel mogelijk om met een tour eerder mee te kunnen. Dit was ook mogelijk, dus konden we om 3 uur met het vliegtuigje mee. Een erg gave ervaring en wat een mooi uitzicht. Het weer zat gelukkig ook mee waardoor we veel mooie foto’s hebben kunnen maken. Wel was er een soort van bosbrand waardoor een bepaald gedeelte, de north rim, minder goed zichtbaar was door de rookontwikkeling. Maar blijft evengoed bijzonder om die verschillende plekken van de Grand Canyon van bovenaf te bekijken. In sommige gedeeltes lag ook wat sneeuw. Na een tour van ongeveer 50 minuten zat het er weer op. Voor ons gevoel waren we net 5 minuten in de lucht. Terug naar het hotel om in te checken en daarna zijn we nog naar Grand Canyon National Park gegaan. Ook hier mooie gedeeltes gezien, ook erg gaaf om dieren hier in het wild te zien, zoals een aantal herten. Al is het wel erg schrikken als zo een beest plotseling de weg oversteekt als je in de auto zit en het donker is.. Het is hier wel een stuk kouder dan in de plaatsen hiervoor trouwens. Winterjas en sjaal was nu echt wel nodig. Morgen ochtend willen we nog een klein gedeelte gaan bekijken van het National Park voordat we doorrijden naar Vegas. Ook dit is weer een lange rit van ongeveer 4 uur, dus willen we ook niet heel laat die kant op gaan.

• 22 Januari 2014 - 05:41

Jaike:

Wow mooie foto's hebben jullie gemaakt! En wat gaaf de airplane tour!
    Haha jullie zien er idd wel wat kouder uit!
    Geniet lekker. Liefs xxx

• 22 Januari 2014 - 06:37

Lia Groot:

Wauw wat een mooie natuur en mooie foto's
    Jullie verevelen je dus niet. Veel plezier weer.

• 22 Januari 2014 - 08:25

Elles:

Ziet er goed uit! Geniet ervan!