Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu

Hollywood

Blijf op de hoogte en volg Chan & Don

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Het was een vrij kort nachtje, toch een beetje dat jetlag gevoel. Om 6 uur vanmorgen waren we beide klaar wakker. Nog even op internet gezocht of we ergens online AJAX – PSV konden kijken, maar omdat de WIFI vrij traag was en vanuit het buitenland weer via omwegen de streaming kon zien, besloten om dan maar niet te kijken. We zouden later op de dag wel de uitslag van iets of iemand doorkrijgen. Rond 9 uur waren we dan ook al helemaal klaar om een deel van Los Angeles te verkennen. We zaten in Hollywood en ik denk ook het deel waar het meeste te zien en te beleven valt. We besloten om eerst naar de Hollywood sign te gaan. Op internet had ik een locatie gevonden waar je de sign goed zou kunnen zien, dus Tomtom ingesteld en huppakee :-). Het was een leuke route om te rijden door de heuvels. Steile wegen omhoog ( of naar beneden, ligt er natuurlijk aan van welke kant je komt ;-)) en eenmaal op de bestemming aangekomen was het inderdaad een mooi gezicht. Aantal foto’s genomen van de sign en het uitzicht over LA. Zonnetje scheen en de temperatuur begon al aardig op te lopen. Daarna zijn we naar the walk of fame gegaan, waar we uiteraard eerst de ster van de Backstreet Boys bewonderd hebben :-D. Daarna zijn we de rest van de sterren gaan bekijken en ik kan je vertellen, dat zijn er veel. Tussendoor hebben we ook nog een bustour gedaan, de zogenaamde movie star tour. Hier rij je langs huizen van beroemde en/of rijke mensen. We begonnen in het Hollywood gedeelte, waarna we door Beverly Hills en Bell Air reden. Een aantal leuke optrekjes gezien. De meeste beroemde mensen wonen er niet meer, maar toch leuk om te zien in wat voor soort huis ze gewoond hebben. Zo hebben we bijvoorbeeld de woning van Tom Cruise, Christina Aguilera, Dr Phill, de ouders van Paris Hilton en Aaron Spelling gezien. Maar ook het huis van Elvis Presley en het huis waar Michael Jackson overleden is. De bustour duurde ongeveer 2,5 uur. Daarna hebben we onze wandeling op de Walk of Fame vervolgd. Rond half 4 zijn we in de auto gestapt om naar onze volgende bestemming te gaan. Palm Springs. Maar eerst een tussenstop gemaakt bij de Premium Outlet Mall en daar wat geshopt. Niet ontzettend veel hoor. Het viel ons op dat er nog veel hing van wat we in onze vakantie in Miami ook gezien hadden. Nu zitten we op onze hotelkamer in Palm Springs en is het voor ons alweer bijna bedtijd. Morgen zijn we hier ongeveer een halve dag en rijden daarna naar Scotsdale. Scotsdale is voor ons meer een tussenstop omdat het te ver is om door te rijden naar de Grand Canyon. We hebben dan voor deze plaats ook niets bijzonders geplanned. Maar goed, eerst morgen Palm Spring nog een beetje verkennen :-)

• 20 Januari 2014 - 07:54

Lia Groot:

Al weer heel wat gezien de eerste dag. ER gaan vast nog vele mooie dingen op jullie pad komen. Veel plezier nog.

• 20 Januari 2014 - 10:08

Jaike:

Gaaf de Hollywood letters! Heel gaaf. En natuurlijk de ster van BSB. Leuk leuk leuk.
    Die bustour langs die huizen van sterren is ook gaaf.
    Veel plezier in Palm Springs morgen. Xxx