Memphis dag 2 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu Memphis dag 2 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu

Memphis dag 2

Door: chandon

Blijf op de hoogte en volg Chan & Don

10 Februari 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Vanmorgen om 4 uur was ik alweer wakker omdat iemand mn wakker belde. Tja in Nederland was het een normale tijd maar hier niet. Geen idee wie er gebeld heeft overigens. Ik ken het nummer niet. Gelukkig heb ik daarna nog wel even kunnen slapen. Om 8 uur ging onze wekker. Vandaag stond Graceland op de planning. Na het ontbijt (wat weer anders is dan het ontbijt in New York) zijn we de auto ingestapt en naar Graceland gereden, dit was ong een kwartiertje rijden en de TomTom deed goed zn werk. We hadden al van te voren kaarten gereserveerd dus we hoefden niet in de rij te staan. We moesten met de andere VIP mensen verzamelen, daar werd een foto van ons gemaakt met onze VIP pas. Daarna moesten we de shuttlebus in die ons naar het huis van Elvis bracht. Hier mochten we de kamers op de beneden verdieping bezoeken. Ook mochten er foto's gemaakt worden (flits moest wel uit) Het was erg bijzonder om door zn huis heen te lopen en te zien hoe hij destijds leefde. Het is wel een bijzondere inrichting, je moet er van houden. We hebben ongeveer 1,5 uur door zn huis heen gelopen. Daarna kwamen we bij zn graf, ook dat was erg bijzonder. Daarna mochten we naar een ruimte die onlangs geopend is. Dit is door zijn dochter Lisa Marie ingericht en de ruimte heet dan ook Trough his daughter eyes. Daarna hebben we nog het auto museum bezocht, hier staan zn auto's tentoongesteld en mochten we zn vliegtuigen bekijken. Verder hadden we nog toegang tot Sincerley Elvis, Elvis The Tour Special en Elvis 68. Ook dit was leuk om te bekijken. Ook zijn er heel veel souvenirs winkeltjes, die allemaal wel iets anders verkopen. Erg lastig dus om een keuze te maken. Omdat ik toch wat vanuit Graceland wilde hebben, heb ik een Elvis tas gekocht. Ook ben ik nog met Elvis op de foto geweest :p Rond 3 uur waren we klaar met alles te bekijken. en nogmaals het was een bijzondere ervaring. Daarna zijn we naar een shopping mall gegaan. Wat zijn die groot zeg. De winkels zijn vergelijkbaar met die in New York. In de shopping mall hebben we niets meer gekocht maar het is gewoon leuk om winkels etc te bekijken. Nog wel even een muziek winkel ingeweest om naar de cd van Howie te vragen (voor de BSB-fans onder ons) en wat zegt de verkoper.... Die hebben we niet want dat is slechte muziek...!! Excuse Me??? Maar goed geen Howie cd dus :( Daarna zijn we weer naar Beale Street gegaan om wat te eten. Dit keer hadden we voor de BB King Club gekozen. Erg lekker gegeten daar en ook hele leuke sfeer. Er speelden een bandje wat niet helemaal mijn smaak is (blues) maar ze deden het leuk. Nu is het voor ons weer bedtijd. Morgen gaan we naar Tupelo. De geboorteplaats van Elvis.

• 11 Februari 2012 - 06:07

Jaike:

Gaaaaaaf die foto met Elvis! Echt super leuk. Wat een ervaring voor jullie zeg! Leuk om te lezen.

• 11 Februari 2012 - 07:37

Lia Groot:

Samen met Jan geken vandaag naar jullie indrukken.
    Wat enerverend zeg om zo in Elvis huis rond te lopen. En ook zijn graf te bezoeken. Ik vond dit een indrukwekkende ervaring voor jullie.
    Ook samen de foto's bekeken. een machtige herinnering.Geniet nog maar lekker. Geen elfstedentocht, maar wel een mooie, waarschijnlijk laatste , schaatsdag.

• 11 Februari 2012 - 09:15

Leonie:

Wat een ervaringen zeg, Chantal! En die foto met Elvis is echt cool! Geniet ze!