Memphis dag 1 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu Memphis dag 1 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu

Memphis dag 1

Door: chandon

Blijf op de hoogte en volg Chan & Don

09 Februari 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Vandaag zijn we in Memphis aangekomen. Na een vlucht van 3 uurtjes kwamen we nogal duf het vliegtuig uit. Het was namelijk erg warm in vliegtuig. We werden vanaf het vliegveld opgehaald met een shuttle bus die ons naar onze huurauto bracht. Leuk wagentje.. Ongeveeer een half uurtje gereden naar ons hotel. Daar aangekomen werden we vriendelijk ontvangen. We mogen de aankomende dagen gratis bij het hotel parkeren. Kregen kaartjes voor de BB King club en uitleg over de omgeving. Onze kamer ziet er ook erg netjes uit en hebben dus ook Wifi op de kamer :) Het is hier 7 uurtjes vroeger dan in Nederland. Nadat we ons even hadden opgefrist zijn we de omgeving gaan verkennen. Memphis is zoveel anders dan New York, zo veel rustiger. Vergeleken met NY lopen hier amper mensen rond. Maar goed, we zijn richting Beale Street gaan lopen want ja dat is hier toch wel de straat met de eettentjes etc. We zitten hier vlakbij, ongeveer 10 min lopen dus hier hebben we de auto niet voor nodig. We hebben even de starbucks opgezocht en daar zijn we ons gaan verdiepen wat we verder vandaag zouden doen. We besloten om naar de Sun Studio te gaan. De studio waar Elvis is begonnen. Erg leuk om alles te zien en te horen. We kregen een rondleiding en het was erg interessant. De opname ruimte schijnt nog zo te zijn zoals het toen gebruikt werd en er worden nog steeds opnamens gemaakt van diverse bandjes. Aan het einde van de rondleiding mochten we nog even op de foto met de microfoon die door Elvis himself gebruikt is.. Erg leuk dus. Daarna zijn we tentje gaan opzoeken waar we wat konden eten, dit werd de het Blues City Cafe. Hier speelden een rockabilly bandje. Nu zitten we weer lekker op onze kaner. Zo lekker onze oogjes sluiten. Morgen gaan we naar Graceland en daar hebben ook erg veel zin in. Wat betreft mm been, hier heb ik nog steeds last van, maar probeer het te negeren...

• 10 Februari 2012 - 05:28

Linda En Arjen:

Gaaf hoor!

• 10 Februari 2012 - 05:51

Lia Groot:

wat weer een nieuwe belevenis. Blij ook dat de kamer goed bevalt en dat de mensen daar zo vriendelijk zijn. Ben benieuws naar jullie volgend verhaal. Wij gaan morgen schaatsen. Nog steeds koud s'nachts.

• 10 Februari 2012 - 08:10

Wil Ponsioen:

Gaaf hoor! Wisten jullie dat ...............sommigen zijn ervan overtuigd dat zijn dood in scène is gezet, zodat hij een nieuw leven buiten de schijnwerpers kan opbouwen.................
    Stel je voor:) dus kijk uit naar een 77 jarige man met "kuif" :)

• 10 Februari 2012 - 08:35

Jaike:

Wat gaaf zeg! Idd Memphis is dan een stuk rustiger he? Leuke foto's weer! En werkt de TomTom een beetje?

Liefs Jaike

• 10 Februari 2012 - 10:04

Mark En Jolise:

echt lekker bezig jullie veel plezier