Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu

Key West

Door: Donnie

Blijf op de hoogte en volg Chan & Don

03 Februari 2013 | Verenigde Staten, Key West

Vandaag hebben we Key Largo achter ons gelaten en zijn we door gereden naar het uiterste puntje van de Keys, Key West. Een rit van 2 uur welk redelijk snel verliep en zo voorbij was.
Helaas konden we niet meteen inchecken omdat onze kamer nog niet vrij waren, daarom zijn we eerst Key West gaan verkennen. We zijn naar het centrum gegaan, Duval Street, een gezellige straat met aantal winkels, bars en restaurants. Na dat we een tijdje ter voet een deel verkent hadden zijn we op een treintje gestapt welke rond een groot deel van het eiland en bezienswaardigheden reed. Deze rond rit duurde 1.5 uur en gelukkig was het treintje open waardoor we ook nog even lekker van het mooie weer konden genieten.
Nadat we ons een tijdje vermaakt hadden zijn we terug naar ons hotel gegaan om in te checken, ons even op te frissen en om te kleden zodat we daarna lekker in het centrum konden blijven.
Nog even lekker van het zonnetje genieten en naar de zonsondergang kijken onder het genot van een cocktailtje zaten we nog een uurtje zalig op een terrasje aan de rand van de zee, hier hebben we natuurlijk een paar foto’s gemaakt. Key West staat ook bekend om de straat muzikanten die op Mallory Square spelen. Hier waren ook een flink aantal straat artiesten bij die hele andere dingen deden dan zingen of muziek maken, dit zorgen wel voor een hoop gezelligheid en drukte op dit plein.
We gingen opzoek naar een eet tentje en dachten hier later nog wel even terug te komen, aangezien het Super Bowl is hadden wij veel drukte verwacht bij de eet tentjes en de kroegjes. Dit viel ons eigenlijk alles mee, maar we snappen niet veel van het American Football. Nadat we zalig hadden gegeten zijn we nog even terug gegaan naar dit plein maar helaas was er van de drukte niet veel meer over en was het redelijk stil daar. We wilden nog even naar een kroegje gaan om de sfeer mee te maken van de superbowl, maar veel kroegjes hadden een speciaal superbowldeal, waar je dus een soort van entree moest betalen en dan onbeperkt kon drinken. Aangezien we niet van plan waren om dit bedrag op te drinken hebben we dat maar overgeslagen. Je kon evengoed op straat nog het een en ander meemaken van de wedstrijd. We hebben weer een ontzettend leuke/mooie dag gehad. Key West is zeker een aanrader voor degene die hier nog nooit geweest is. Morgen gaan we naar onze laatste bestemming: Miami.

• 04 Februari 2013 - 05:28

Jaike:

Heerlijk dat weer! Zo genieten! En nee van superbowl snap ik ook niet veel!

• 04 Februari 2013 - 10:16

Lia Groot:

Net terug uit Liverpool ,heb ik snel jullie verslagen weer gelezen. Volgens mij word dit echt een vakantie om nooit weer te vergeten.
    en dat jullie een prachtige route hebben uitgezocht. Het zieet er allemaal prachtig uit en we genieten van jullie verhalen.