Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Chan & Don - WaarBenJij.nu

Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Chan & Don

26 Januari 2014 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vandaag waren we vroeg uit de veren om rond 7 uur weg te rijden vanuit Tulare naar Oakhurst.
Weer hadden we een redelijk goed ontbijt en dus een goede basis van de dag. Na iets meer dan 1.5 uur rijden waren we aangekomen bij het hotel, waar we onze auto geparkeerd hadden om vervolgens door een busje opgehaald te worden. We gingen met een kleine groep Yosemite National Park in. We hadden een Chauffeur die veel over het park te vertellen had en veel van het werk af wist, en daardoor ook veel bijzondere plekken van het park wist te vinden. Normaal gesproken ligt het park nu onder een dik pak sneeuw, alleen dit jaar niet iets wat heel uitzonderlijk is. Het is zeer droog geweest afgelopen jaar, en het ziet er naar uit dat het ook droog blijft. Doordat er geen sneeuw ligt kunnen we ook gedeeltes van het park bekijken wat normaal gesproken gesloten of onbegaanbaar is. Hierdoor hebben we nogmaals de grote Sequoia boompjes kunnen bewonderen en er mee op de foto kunnen gaan. Echt onwijs wat dik en hoog en groot die bomen worden en zijn, er gaan wel een paar jaar overheen, een jaar of 400 voordat ze zo groot zijn als dat we ze gezien hebben. Na we dit gezien hebben en we ons in de bus weer een beetje konden opwarmen( het was namelijk erg koud wat wij niet zo verwacht hadden) zijn we naar het dal van het Yosemite park gegaan waar we een hele hoop mooie foto’s hebben kunnen maken en ook een hele hoop verhalen hebben kunnen horen over het park. Vanaf mei zijn de watervallen namelijk heel groot, nu is het net een kraantje wat open staat.. en dan is het park een stuk groener en zijn er een hele hoop verschillende bloemen. De tijd vloog voorbij voor we het wisten waren we het park door en waren we alweer onderweg naar het hotel. Echt de moeite waard om dit park te bewonderen, wij hebben alleen niet zoveel dieren gezien maar dit kan ook door het jaargetij komen. Wel werd ons gemeld dat de beren gewoon rond lopen en geen winterslaap houden omdat het simpelweg te warm ervoor is.
Toen we bij het hotel kwamen zijn we ingecheckt en hebben we Italiaans gegeten, dit was zalig. Nu nog even de Grammy’s kijken en zo lekker slapen om morgen ochtend door te reizen naar San Francisco.

• 27 Januari 2014 - 06:31

Jaike:

Ik blijf het zeggen, wauw wat een prachtige reis maken jullie toch! Yosemite lijkt mij ook gaaf. En tja dat is inderdaad geen klein boompje. Wat een super geluk dat er geen sneeuw lag zodat jullie eigenlijk het park goed konden zien. Super hoor! Liefs xxx

• 27 Januari 2014 - 07:58

Ans:

Hallo Chantal en Don,
    Dit weekend heb ik eens even de reis doorgenomen die jullie aan het maken zijn. Door het gedetailleerde verslag en de mooie foto's heb je het gevoel mee te reizen. Wat een geweldige en bijzondere ervaring en met name door de schrijfwijze geef je de lezer het gevoel met jullie mee te reizen. Jullie verhalen zouden niet misstaan in een reisboek over de westkant van Amerika.

Groetjes

Ans

• 27 Januari 2014 - 08:58

Nienke:

Klinkt allemaal weer erg gaaf! En wat een grote bomen zeg! Geniet nog even van al het moois :)

Groetjes,
    Nienke

• 27 Januari 2014 - 09:01

Lia Groot:

Wat weer een prachtig verslag . En vooral doordat er geen sneeuw lag konden jullie dus op alle plekjes gewoon komen. Wat een prachtige foto's ook. elke verslag lees ik voor aan Jan en die geniet er ook met volle teugen van. Wat een belevenis. Zo blij voor jullie.

• 31 Januari 2014 - 15:23

Chantal:

Wauw, mooi hoor!! Wat een mega bomen!